Blogg

Blogg

Google Adwords infoutvidelser og callouts

opprettet den under Salg og markedsføring, Trender og inspirasjon | Antall Avlesninger: 5223

Google Adwords infoutvidelser og callouts
Google Adwords har nettopp lansert en ny, god funksjon som viser frem dine 3 topp Google Adwords enda mer ovenfor dine potensielle kunder.
 
De nye infoutvidelsene (på norsk) og callouts (på engelsk) gir deg en enestående mulighet for å vise opp til 4 ekstra budskaper i en topp 3 annonse; så det er bare å komme i gang.
 
Under kan du se et eksempel på Google Adwords infoutvidelsene:
 

 

Hva kan infoutvidelsene inneholde?

Som utgangspunkt har virksomheter noen unike selling points (Unique Selling Point - USP) på deres hjemmeside eller nettbutikk. Det kan for eksempel være:
 
  • Gratis frakt.
  • Rask levering.
  • Prisgaranti.
  • 60 dagers returrett.
 
Ellers er det bare å være kreativ. Hvis du for eksempel har 50% avslag på et viktig produkt eller serie, kan du skrive en infoutvidelse om dette til de enkelte kampanjene eller annonsegruppene.
 
Infoutvidelser kan opprettes på kontonivå, kampanjenivå og annonsegruppe nivå. Det er derfor her du kan være kreativ med de forskjellige infoutvidelsene i forhold til dine Google Adwords kampanjer og annonsegrupper.
 
Infoutvidelsene kan også være målrettet mot mobilenheter og på utvalgte tidspunkter av døgnet, samt en start og sluttdato.
 
Hvis du for eksempel ønsker å vise en ”callout” med ”Kundeservice har åpent nå” – kan du rette denne infoutvidelsen til kun å bli vist i åpningstidene dine.

Hvordan oppretter du Google Adwords infoutvidelser?

For å komme i gang med å opprette infoutvidelser for du en steg for steg veiledning til hvordan du oppretter infoutvidelser på dine Google Adwords kampanjer på kontonivå. Google anbefaler at du oppretter minst 4 infoutvidelser.
 

 
Gå til fanen ”annonseutvidelser”. Her finner du alle dine Google Adwords annonseutvidelser, som kan lages til annonsene dine. Klikk på ”infoutvidelser” for å tilføye infoutvidelsene dine.


 
Klikk på ”ny forklaringstekst”, og nå kan du skrive dine helt egne kreative infoutvidelser til Google Adwords kontoen din. Husk at du maksimalt kan bruke 25 tegn og at du kan optimere infoutvidelsene dine til mobil som en foretrukket enhet. En infoutvidelse til mobile enheter kunne for eksempel være ”Kjøp fra mobil”.
 

 
Når du er ferdig klikker du ”lagre” og oppretter flere infoutvidelser. Når du er fornøyd, klikker du på ”lagre” igjen.
 
 

 
Som du kan se her er det flere forskjellige infoutvidelser som er målrettet til mobile enheter.
 

 
Hos SmartWeb endte de ut med denne annonsen med to forskjellige infoutvidelser ved en søkning på ”Demo nettbutikk”.

Nå er det opp til deg å være kreativ og lage dine helt egne Google Adwords utvidelser, så du kan få enda flere av budskapene dine ut til kundene dine via Google Adwords annonser.
 

Ingen kommentar(er)
Skriv kommentaren din

ALLTID GRATIS SUPPORT

Vi har mer enn 100 hjelpevideoer, en god online bruksanvisning og du har sjansen

å ringe og skrive til oss - gratis!