- Ofte stilte spørsmål
Q: Hvor vises annonsene mine?
A: Primært i Facebooks nyhetsstrøm for de personene som har besøkt nettsiden din og kikket på produktene dine tidligere
Q: Skal jeg starte med Google Shopping eller Facebook DPA først?
A: Det kommer an på hvor mye trafikk du har og hvor stort potensialet er for de besøkende på nettstedet ditt. 9 av 10 ganger vil Google Shopping likevel være det beste stedet å starte.
Q: Hva koster Facebook DPA?
A: Det kan variere en del avhengig av hvor mye trafikk du har på nettstedet og hvor mange ganger du du ønsker å nå kundene dine hver dag. Les ev. mer i teksten over disse spørsmålene og svarene.
Q: Vil et høyere budsjett automatisk gi flere visninger/salg?
A: Ikke nødvendigvis, for ikke å si sjeldent. Det gjelder å finne et gyllent nivå. Det vil WeMarket hjelpe deg med hvis du velger å sette det opp gjennom oss.
Q: Hvordan beregnes budsjettet til Facebook?
A: Via ditt eget betalingskort gjennom en Facebook-annonsekonto, direkte til Facebook.
Q: Hvilke krav stilles til produktstrømmen?
A: Det er en del forskjellige krav til produktstrømmen, men i Smartwebs oppsett dekkes alle behov helt automatisk. Et problem man ofte ellers kan møte på er mangel på Brand, GTIN, MPN.
Q: Hvis en kunde allerede har kjøpt et produkt, vil jeg da bruke penger på å vise dem det samme produktet igjen? Det høres ikke så smart ut.
A: Nei. Man utelukker alle som har kjøpt fra å se annonser for de produktene de har bestilt.