Hvorfor velge Google Shopping?

Det er et par ting som gjør at Google Shopping burde være det første du går i gang med når du begynner med digital markedsføring:

 

Målgruppen

Det viktigste å understreke er at de du når med denne formen for markedsføring, er personer som rent faktisk aktivt leter etter akkurat det produktet du tilbyr. I motsetning til mer tradisjonell annonsering hvor du kanskje bruker mange tusenvis av kroner på å få en annonse i en avis. Her ville 5–10 % (høyt satt) være interessert i akkurat ditt produkt. Med Google Shopping er det tilnærmet 100 % av alle som aktivt leter etter produktet ditt som er interessert i det.

 

Presise produktbeskrivelser skaper bedre konvertering

Samtidig viser Google Shopping-annonsene et bilde av produktet, en kort tekst (tittel på produktet) og den aktuelle prisen. Dermed er den søkende allerede svært kvalifisert når vedkommende klikker på annonsen, og du kan unngå mange unødvendige klikk. Fordi du betaler pr. klikk, unngår du unødvendige omkostninger. På den måten sikrer du deg at du bruker annonsekronene dine best mulig.

 

Enkel måte å annonsere på

En annen viktig faktor er at det er relativt raskt å komme i gang med og lett å vedlikeholde på sikt.

ALLTID GRATIS SUPPORT

Vi har mer enn 100 hjelpevideoer, en god online bruksanvisning og du har sjansen

å ringe og skrive til oss - gratis!