Det trengs et par forskjellige ting for å komme i gang med Facebook DPA:
1. En Facebook-side
2. En Facebook-annonsekonto
3. En produktstrøm i Facebooks grensesnitt fra din hjemmeside (Den samme strømmen du bruker til Google Shopping kan brukes i mange tilfeller)
4. Det ovenstående samles deretter i en Facebook Business Manager
Hva er en produktstrøm/prisindeks?
En produktstrøm er et ekstremt langt stykke kode som er lett leselig for Facebook, i tillegg til mange andre plattformer (Google, DBA, Pricerunner mv.). Det lange stykket kode er bare alle produkter som vises på nettbutikken din i én lang tekstlinje.
Det smarte ved en slik strøm er at Facebook kan gå inn og lese hele strømmen og ut ifra dette vite hvilke produkter du har på nettbutikken din, samt hvor de skal hente bildene fra og all annen informasjon rundt de produktene du har på nettbutikken din.
Det betyr også at når du oppdaterer et produkt på hjemmesiden din, så blir det automatisk oppdatert hos Facebook også. Så når du setter ned prisene, blir den nedsatte prisen også vises på de dynamiske annonsene dine (DPA).
Hva er en Facebook-annonsekonto?
Hvis du ikke allerede har en, så må det opprettes for å kunne annonsere på Facebook. Det tar ikke mange sekunder å sette opp, men det åpner mange annonseringsmuligheter på Facebook for de sidene du administrerer. Det er også her du kobler på betalingskortet ditt.