Hva skal du bruke for å komme i gang med Google Shopping?

For å komme i gang med Google Shopping kreves det helt essensielt to ting: en «produktstrøm» og en Google AdWords-konto

Hva er en produktstrøm/prisindeks?

En produktstrøm er et stykke veldig lang kode med all informasjon (varenr., lenker, pris og mye mer) om produkter kun basert på tekst. På norsk er det egentlig bare en katalog over alle produktene på hjemmesiden din som er lett leselig for Google.
 
Det smarte ved en produktstrøm er at Google kan se alle opplysningene rundt dine produkter, men vise dem på en flott måte i deres system. Det betyr også at hver gang du oppdaterer produktene i nettbutikken din, så blir informasjonen automatisk sendt videre til Google uten at du trenger å røre en finger. Annonsene dine er derfor alltid dynamiske og oppdaterte – det hele lar seg kun gjøre pga. disse «produktstrømmene».
 
I SmartWeb har vi gjort disse produktstrømmene tilgjengelige for deg, slik at du er klar til å komme i gang med Google Shopping.

Hva er en Google AdWords konto?

En Google AdWords-konto er til alle mulige forskjellige annonseringsmuligheter innenfor Googles annonseunivers. Det kan være tekstannonser, som du også ser i søkemotoren. Det kan være en YouTube-reklamefilm eller de grafiske banner-annonsene du ser på svært mange hjemmesider. Sist, men ikke minst, kan det selvfølgelig også være Google Shopping-annonser.
 
Google AdWords-kontoen er egentlig bare et stort program hvor du samler all annonseringen din hos Google på en brukervennlig måte.

ALLTID GRATIS SUPPORT

Vi har mer enn 100 hjelpevideoer, en god online bruksanvisning og du har sjansen

å ringe og skrive til oss - gratis!